Сучасному користувачу важко уявити життя без новин та телебачення, проте так було не завжди. Ще наприкінці 1920-х років телебачення стало доступним в грубій експериментальній формі, а після Другої світової війни це вже була чорно-біла версія телевізійного мовника. Спочатку така версія з’явилася в США, а згодом дійшла і до інших країн, в тому числі і до України. В середині 60-х років на зміну чорно-білій картинці прийшло кольорове мовлення, а після появи Інтернету — почало розвиватися Інтернет-телебачення.
Житомир Майбутнього розповість більше про місцеве телебачення, поглибившись трохи в його історію і кращі розважальні програми.
Суспільне Житомир
Це знайома кожному житомирянину суспільна телерадіокомпанія, куди входить українське радіо «Житомирська хвиля», а також діджитал-платформи в приміщенні Телестанції в Житомирі, на вулиці Театральній, 7.
Менеджером філії є Артур Самарцев, а продюсеркою — Таміла Бутко. Суспільна телерадіокомпанія орієнтується на широке та об’єктивне висвітлення всіх сторін життя житомирян та міста. Колектив установи висвітлює також події в Україні чи в світі.
Історія становлення суспільного мовника
Ще в 1926 році почала діяти перша станція проводового мовлення при Житомирській телефонно-телеграфній станції. Через чотири роки було створено місцеве радіомовлення. В 1930-х роках житомиряни чули трансляції центральних радіостанцій. В середньому в півторагодинних ефірах транслювали новини місцевого життя, музику (твори у виконанні власного оркестру). Житомирські передачі транслювали на Київську радіостанцію, і далі на Україну, в Житомирі ж приймали передачу Вінницької радіостанції.
Суспільний мовник пройшов такі етапи становлення:
- створення обласного телецентру у Житомирській області в 1991 році;
- «Житомирська хвиля», передачі якої транслюються на частоті 103,4 МГц;
- 1990-2000 роки — оновлення технічної бази Житомирського обласного телебачення та обласного радіо;
- телерадіокомпанія є філією українського суспільного мовника з 2017 року — частина Національної суспільної телерадіокомпанії України;
- «UA: Житомир» — нова назва з 6 червня 2018 року;
- «Суспільне Житомир» — з 23 травня 2022 року. Зміна назви пов’язана з оновленням дизайн-систем.
Телекомпанія СК1
Знаходиться на вулиці Великій Бердичівській, 72. Компанія працює з 7:00 до 20:00. ТОВ «Медіа-проспект», яке володіє ліцензією на мовлення під логотипом СК1, зареєстровано в грудні 2012 року. Телевізійний канал очолює Сергій Козел, а 100% статутного капіталу ТОВ «Медіа-проспекту» знаходиться в розпорядженні Олени Веретельник.
В 2018 році СК1 отримав цифрову частоту в Житомирському регіоні, а в 2021 році телеканал згадувався як той, де надають слово жінкам.
YouTube-канал житомирського СК1 створили в лютому 2015 року. Ресурс користується популярністю в житомирян. На порталі публікуються випуски новин, окремі сюжети, цікаві проєкти.
Чим особливий житомирський СК1?
За даними «Детектор медіа» випуски телевізійного каналу характеризуються наступними особливостями:
- традиційністю: тривалість програм по 15-30 хвилин, присутня стартова та фінальна заставки;
- власною добіркою сюжетів з титрами;
- якісною зйомкою з чіткими кадрами, вправною нарізкою;
- приємним для ока оформленням і повним розкриттям теми журналістами.
Житомир Інфо
ТОВ зареєстровано за адресою вулиця Леха Качинського 1, офіс 74. Рекламна Агенція Житомир Інфо розповідає житомирянам про події, владу, політику, економіку і спорт, дозвілля і культуру, проводить фоторепортажі.
Товариство з обмеженою відповідальністю зареєстроване у вересні 2005 році, зазначений керівник — Новицька Юлія Володимирівна. В переліку засновників юридичної особи зазначений Яремчук Євген Юрійович зі 100% статутного капіталу.
Новини Житомира мають YouTube-канал, кількість підписників Житомир.Інфо перевищує 131 тисячу користувачів. Канал створено 23 червня 2010 року, загальна кількість переглядів перевищує 60 мільйонів.
Серед популярних телевізійних програм варто виділити наступне:
- політична кухня;
- діалоги про перемогу;
- тема дня;
- ексклюзив;
- спортивний Житомир та багато іншого.
Телекомпанія Союз-ТВ
Телестанція в Житомирі знаходиться на проспекті Миру, 5А, працює з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00. Телекомпанія має такі популярні рубрики:
- #ВТЕМІ. Це історії, секрети фітнес-тренера;
- 10 ХВИЛИН;
- «Відкрита студія», «Точка неповернення» — це прямі ефіри зі зворотним зв’язком із глядачем;
- TIME LINE — це низка публіцистичних проєктів;
- Актуально;
- Анонс;
- Блог;
- «Ходімо на каву» та інші рубрики.
Історія створення
Цікаво, що ТОВ ТРК «Союз-TV» є єдиним недержавним каналом у Житомирі. Трансляції проходять цілодобово, а історія телерадіокомпанії розпочалася в 1994 році. Потенційна аудиторія глядачів перевищує 1,5 мільйона осіб. Регіон мовлення телевізійного каналу — місто Житомир та більша частина Житомирщини. До того ж Союз-ТВ розрахований на прилеглі території: на Хмельницьку, Вінницьку та Київську області.
Телерадіокомпанія «Союз-ТВ» особлива і тим, що співпрацює з польським телебаченням. Таким чином, глядач бачить результат спільної телевізійної і кінопродукції.
Телебачення — офіси телекомпаній в Житомирі
В приміщенні, яке знаходиться на вулиці Рильського, 9, зосереджені офіси наступних телевізійних компаній:
- 5-й канал;
- Новий канал;
- К1;
- НТН;
- ТРК «Україна»;
- М1;
- Тоніс;
- СТБ;
- ICTV.
Становлення телебачення в Україні
1 лютого 1939 року відбулась перша спроба провести прямий ефір на українському телебаченні. Першу зйомку присвятили Григорію Орджонікідзе, а тривалість трансляції тривала 40 хвилин. Другим днем народження українського телебачення вважають 6 листопада 1951 року, це був час після завершення Другої світової війни.
Вже в 1956 році мовлення відбувалося стабільно двічі на день. Глядачі переглядали документальні і художні фільми. Телебачення 60-70-х років важко порівняти з сучасним цифровим телебаченням і його можливостями, але і не потрібно порівнювати через різний час та тенденції. Наприклад, телебачення тих часів характеризувалося наступним:
- простотою — всього три телевізійних канали функціонували в метровому діапазоні, а на початку 80-х років додався ще один канал;
- стабільністю — прогнозовані програми без змін. Наприклад, всі глядачі знали, що о 21:00 транслюється програма «Время», після якої йдуть спортивні новини та прогноз погоди, після цього — художній чи документальний фільм. Кожної неділі діти чекали на «Будильник», а батьки — на телевізійну програму «Ранкова пошта», яка транслювалася одразу після дитячої передачі.
Наприкінці 80-х років почалося будівництво телебачення, а Євген Михайлович Скоріков, один із засновників українського кабельного телебачення сказав:
«За кабельним телебаченням — майбутнє»
В сучасного користувача немає проблеми, де взяти інформацію, але постає інша складність — що обрати, чому віддати перевагу? Вибір ресурсів величезний, кожний телевізійний канал намагається привернути увагу своєї аудиторії. Як це зробити? Ідеальної формули успіху немає, але є основні складові: якісна робота, чесна і достовірна інформація. Кожний телевізійний канал, переконані, може додати свої принципи успішної роботи.