П’ятниця, 19 Квітня, 2024

Північний обхід Житомира знову ремонтуватимуть, вже за 4 мільярди гривень

Ділянку траси міжнародного значення М-06 Київ – Чоп, а саме 22 км північного обходу Житомира знову реконструюватимуть. Згідно з тендером, роботи планують розпочати вже цього року та завершити до кінця березня 2024 року. Далі на zhytomyr-future.

Ремонт цього відрізку розпочався ще у 2018 році. Тоді китайська компанія Sinohydro Corporation Limited планувала протягом двох років відреконструювати цю ділянку за 1,3 млрд гривень, що втричі дешевше цьогорічного тендеру. Проте вже у 2020 році договір з компанією розірвали через суттєві зауваження щодо якості та невиконаний план будівельних робіт.

Відтак подорожчання вартості реконструкції у новому проєкті було зумовлено потребою у проведенні демонтажних робіт для виправлення помилок попереднього підрядника.

Реконструкція 2022-2024

У цьому році вартість 1 км проблемної ділянки оцінили в 182 млн грн та оголосили тендер з реконструкції відрізку автомобільної дороги М-06 Київ – Чоп за 4 мільярди гривень. Ділянка протяжністю 22 км розташована у Житомирському районі, між селами Іванівка та Глибочиця. Аукціон розпочнеться вже 29 березня 2022 року. Згідно з документацією, підрядна організація отримає 30% авансу.

Реконструкція Північного обходу Житомира триватиме до 31 березня 2024 року. Вона передбачає демонтаж дорожніх знаків, залізобетонних труб і дорожнього одягу (покриття, основи й підстильного шару) на примиканнях, транспортній розв’язці та проїздах. Після чого займуться влаштуванням земляного полотна, очисних та штучних споруд, систем водовідведення, водоскидів, примикань та дорожнього одягу, а також заміною залізобетонних труб, укріпленням узбіч та бокових каналів.

Реконструкція 2018-2020

З червня 2018 року китайська компанія Sinohydro Corporation Limited розпочала реконструкцію північної об’їзної. За проєктом якої було передбачено будівництво чотирьох смуг руху, чотирьох транспортних розв’язок, ремонт трьох шляхопроводів через залізницю та мосту через річку Кам’янка, а також будівництво двох пішохідних мостів.

У травні 2020 року будівельні роботи мали бути завершені мінімум на 80%, проте за цей період підрядник виконав менш як 50% із передбаченого контрактом. До того ж з серйозними дефектами у зведенні штучних споруд, руйнуванням цементобетонного та асфальтобетонного покриття через недотримання методології проведення будівельних робіт.

Перевірка засвідчила також порушення при знятті рослинного шару, розмиви по всій протяжності ділянки, замокання земного полотна, неякісний монтаж труб та водозливів, дефекти та тріщини на поверхні монолітних залізобетонних плит тощо. Після чого постало питання про розірвання контракту з китайським підрядником, який своєю чергою звинуватив у затягуванні термінів, оплати та передачі земельних ділянок саме українську сторону. У жовтні 2020 року договір з Sinohydro Corporation Limited таки розірвали.

Китайська компанія отримала близько 18 млн євро за проведені роботи. Проте «Укравтодор» скористався безумовною банківською гарантією підрядника та повернув частину суми, а саме 8,5 млн євро. За ці кошти також частково профінансують реконструкцію північного обходу.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.