Аналітик: Половина активних користувачів Facebook - боти

Аарон Грінспен називає себе творцем одного з прототипів найбільшої соцмережі світу - яким пізніше і скористався Марк Цукерберг. У 70-сторінковому звіті він стверджує, що зараз Facebook - не лідер IT-галузі, а колос на глиняних ногах. І соцмережу очікує доля MySpace і AOL.

Далі розкаже "Житомир - місто майбутнього" з посиланням на Хвиля

Грінспен називає себе автором ідеї Facebook і навіть пробував судитися з Марком Цукербергом, але не досяг успіху. У преамбулі до свого звіту він визнає, що сприймає бізнес-імперію Facebook упереджено. Проте шокуючі висновки  можуть виявитися правдою, попереджає він. Тому зі звітом варто ознайомитися всім.

Головна цифра, яку Грінспен ставить під сумнів - число активних користувачів Facebook, які заходять в мережу щомісяця - MAU. За власною оцінкою соцмережі, таких більше 2 млрд людей.

Дослідник пише, що навіть після низки скандалів, що супроводжували FB протягом усього 2018 року, інвестори погано уявляють ситуацію. Близько половини активних акаунтів - тобто мільярд - можуть бути хитромудрими ботами.

Грінспен стверджує, що останнім часом Facebook і сам почав плутатися в різних метриках. Деякі цифри суперечать одна одній, інші - просто не логічні. За його версією, саме тому Марк Цукерберг значно скоротив перелік інформації, що публікується в квартальних звітах.

«Компанія втратила контроль над своїм продуктом», - робить висновок він.

На думку команди Plainsite, керівництво Facebook не зацікавлене в очищенні мережі від ботів, так як вони генерують значну частину її доходів.

Для ботів це частина маскування, а для Facebook - прибутків. Алгоритми, щоб зійти за живих користувачів, лайкають випадкові сторінки компаній, а також клікають на рекламні оголошення. З урахуванням частки ботів, реклама на Facebook - це «гроші на вітер», підкреслює Грінспен.

При цьому частина ботів пов'язана з урядами ряду країн - зрозуміло, в звіті згадується і Росія - і вони розносять по мережі неправдиві новини, дезінформацію, пропаганду, поширюють шахрайські посилання.

Грінспен нагадує, що з 2012 року Цукерберг багаторазово підкреслював, наскільки для нього важливе поступальне зростання соцмережі. З урахуванням колосального охоплення зберігати колишні темпи все складніше. І зараз менеджмент все більше стурбований тим, щоб знаходити «мертві душі» замість того, щоб орієнтуватися на потреби реальних користувачів.

Автори звіту попереджають: ймовірність того, що Facebook викинуть на узбіччя ІТ-індустрії, як це сталося з AOL, CompuServe або MySpace, все більше. Якщо, звичайно, компанію не зроблять банкротом судові позови.

Після публікації звіту акції Facebook за лічені хвилини впали на 2,4%, проте потім стали потихеньку відігравати падіння.

З часом публікація звіту на Plainsite збіглася з колонкою «Факти про Facebook», яку від імені Марка Цукерберга опублікували на сайті Wall Street Journal.

У ній засновник і глава соцмережі захищає рекламну модель. Він пояснює, що таргетинг - давня рекламна стратегія, просто інтернет і соцмережі дозволяють робити це набагато точніше, ніж це було в епохи телебачення або на вуличних розтяжках.

Марк жорстко розділяє таргетинг реклами і торгівлю даними користувачів. Останнім Facebook не займається. Керівник соцмережі стверджує, що це було б невигідно: якби конкуренти і справді могли купити дані користувачів, FB втратила б свою конкурентну перевагу.

Тими ж стратегічними міркуваннями він пояснює боротьбу з клікбейтом і іншими практиками «накачування» трафіку.

«Ні, ми такого не робимо», - відрізає він.

Керівник FB стверджує, що такий контент залишається онлайн лише тому, що ІІ-алгоритми і люди-модератори поки працюють не ідеально.

Цукерберг сподівається, що завдяки докладним поясненням, бізнес-модель Facebook стане зрозумілою для користувачів, і та частина, яка «схильна не довіряти незрозумілому», змінить свою точку зору.

Наступного тижня Facebook має опублікувати черговий квартальний звіт. Він покаже, наскільки очікування Цукерберга обгрунтовані.