Аналітик: Половина активних користувачів Facebook - боти

Аарон Грінспен називає себе творцем одного з прототипів найбільшої соцмережі світу - яким пізніше і скористався Марк Цукерберг. У 70-сторінковому звіті він стверджує, що зараз Facebook - не лідер IT-галузі, а колос на глиняних ногах. І соцмережу очікує доля MySpace і AOL.

Далі розкаже "Житомир - місто майбутнього" з посиланням на Хвиля

Грінспен називає себе автором ідеї Facebook і навіть пробував судитися з Марком Цукербергом, але не досяг успіху. У преамбулі до свого звіту він визнає, що сприймає бізнес-імперію Facebook упереджено. Проте шокуючі висновки  можуть виявитися правдою, попереджає він. Тому зі звітом варто ознайомитися всім.

Головна цифра, яку Грінспен ставить під сумнів - число активних користувачів Facebook, які заходять в мережу щомісяця - MAU. За власною оцінкою соцмережі, таких більше 2 млрд людей.

Дослідник пише, що навіть після низки скандалів, що супроводжували FB протягом усього 2018 року, інвестори погано уявляють ситуацію. Близько половини активних акаунтів - тобто мільярд - можуть бути хитромудрими ботами.

Грінспен стверджує, що останнім часом Facebook і сам почав плутатися в різних метриках. Деякі цифри суперечать одна одній, інші - просто не логічні. За його версією, саме тому Марк Цукерберг значно скоротив перелік інформації, що публікується в квартальних звітах.

«Компанія втратила контроль над своїм продуктом», - робить висновок він.

На думку команди Plainsite, керівництво Facebook не зацікавлене в очищенні мережі від ботів, так як вони генерують значну частину її доходів.

Для ботів це частина маскування, а для Facebook - прибутків. Алгоритми, щоб зійти за живих користувачів, лайкають випадкові сторінки компаній, а також клікають на рекламні оголошення. З урахуванням частки ботів, реклама на Facebook - це «гроші на вітер», підкреслює Грінспен.

При цьому частина ботів пов'язана з урядами ряду країн - зрозуміло, в звіті згадується і Росія - і вони розносять по мережі неправдиві новини, дезінформацію, пропаганду, поширюють шахрайські посилання.

Грінспен нагадує, що з 2012 року Цукерберг багаторазово підкреслював, наскільки для нього важливе поступальне зростання соцмережі. З урахуванням колосального охоплення зберігати колишні темпи все складніше. І зараз менеджмент все більше стурбований тим, щоб знаходити «мертві душі» замість того, щоб орієнтуватися на потреби реальних користувачів.

Автори звіту попереджають: ймовірність того, що Facebook викинуть на узбіччя ІТ-індустрії, як це сталося з AOL, CompuServe або MySpace, все більше. Якщо, звичайно, компанію не зроблять банкротом судові позови.

Після публікації звіту акції Facebook за лічені хвилини впали на 2,4%, проте потім стали потихеньку відігравати падіння.

З часом публікація звіту на Plainsite збіглася з колонкою «Факти про Facebook», яку від імені Марка Цукерберга опублікували на сайті Wall Street Journal.

У ній засновник і глава соцмережі захищає рекламну модель. Він пояснює, що таргетинг - давня рекламна стратегія, просто інтернет і соцмережі дозволяють робити це набагато точніше, ніж це було в епохи телебачення або на вуличних розтяжках.

Марк жорстко розділяє таргетинг реклами і торгівлю даними користувачів. Останнім Facebook не займається. Керівник соцмережі стверджує, що це було б невигідно: якби конкуренти і справді могли купити дані користувачів, FB втратила б свою конкурентну перевагу.

Тими ж стратегічними міркуваннями він пояснює боротьбу з клікбейтом і іншими практиками «накачування» трафіку.

«Ні, ми такого не робимо», - відрізає він.

Керівник FB стверджує, що такий контент залишається онлайн лише тому, що ІІ-алгоритми і люди-модератори поки працюють не ідеально.

Цукерберг сподівається, що завдяки докладним поясненням, бізнес-модель Facebook стане зрозумілою для користувачів, і та частина, яка «схильна не довіряти незрозумілому», змінить свою точку зору.

Наступного тижня Facebook має опублікувати черговий квартальний звіт. Він покаже, наскільки очікування Цукерберга обгрунтовані.

The website encountered an unexpected error. Please try again later.