Четвер, 9 Грудня, 2021

Юні дослідники Житомира, дорослим є до чого дослухатися

Житомирщина багата на таланти. Тут зросли чимало геніїв, дослідників та метців. З розвитком нанотехнологій, сфера науки та досліджень все більше приваблює молоде покоління. І це не може не радувати. Далі на zhytomyr-future.com.ua.

Тепло із соляних шахт 

До цього важливого відкриття прийшла восьмикласниця місцевої школи №30 Анастасія Лукашенко, читаючи у місцевій газеті про аномалії, що трапляються у закинутих озерах на Донеччині. 

Йшлося про те, що в Донецькому Соледарі група драйверів досліджувала озера, шукаючи трофеї Другої Світової. Бо, кажуть, у ті часи, на місцях озер були шахти, які облюбували німці і зберігали там щось дуже важливе. Під час відступу вони підірвали шахти і на їх місці утворились озера. Досліджуючи водойми, драйвери помітили, що в озерах  змішана вода, солона з прісною, і чим глибше, тим вона тепліша. Пояснень цьому ніхто не знайшов.

Дівчину осяяла чудова думка: а чому б не дослідити це явища, і не використати їх на користь суспільству?

Так почалася її перша дослідницька робота, мета якої – видобувати тепло із соляних шахт. Але перш, ніж запропонувати видобуток тепла, Настя провела ряд досліджень.

Вона експериментувала з водою та сіллю, перемішуючи їх шарами і  вимірюючи температуру в кожному з них. Тоді вона помітила закономірність у тому, що чим солоніша вода, тим вона краще тримає тепло.

Після вдалих експериментів дослідниця пішла ще далі. Вона захопилася перевіркою своїх здобутків на водоймі. Для цього знадобилося спорудити ставок у три метри глибини. Анастасія заповнювала водойму пошарово прісною та солоною водою, в результаті чого утворювалися теплоізолюючі прошарки води. Дослід тривав протягом півроку. За цей час дівчина постійно порівнювала температуру води у верхньому та нижньому шарі, використовуючи емпіричний спосіб вимірювання. Відтак, виявилося, що нижній шар води має значно вищу температуру за верхній, прісний. Це працює, як лінза. Так пояснює зміну температур маленька дослідниця. Прісна вода зверху пропускає сонячні промені, які нагрівають нижні шари. А сіль утримує тепло.

За допомогою цього методу можна створювати гарячі водойми для отримання води та опалення теплиць.

За свою роботу Анастасія Лукашенко стала однією з переможниць у загальноміському конкурсі “Обдарованість року-2021” у номінації  “Талант року” та отримала стипендію від міського голови.

Надалі Анастасія планує дослідити торф, створивши торф’яний брикет і розкаже, що корисного він може надати.  

Сонячні кухні

Таке ноу-хау пропонує втілити в життя вихованець Житомирського міського ліцею №1, дев’ятикласник Михайло Шубін.

Він створив систему, за допомогою якої можна гріти воду та готувати їжу без електрики чи газу. Установка працює виключно на сонячних променях.

Перші випробування такої кухні хлопець проводив у селі в бабусі. Він виходив із міркувань заошадливості та діяв в умовах відсутності газопостачання. Скомбінувавши дзеркальні панелі, Михайло зробив так, щоб проміння сонця, переломлюючись, потрапляло в одну точку. 

Так і народилася його перша наукова робота “Перспективи використання сонячних кухонь у Житомирській області”, яка стала переможницею у багатьох всеукраїнських конкурсах, а минулого року взяла першість на обласному етапі конкурсу МАН.

Нині хлопець пропонує енергозберігаюче освітлення фонтанів. Зокрема, хоче втілити свою ідею на фонтані, що на Польовій. Для цього він пропонує оздобити споруду акумулятором та генератором. Генератор треба встановити на дні фонтану. Через нього тектиме вода. Для безперервного потоку води, треба забезпечити її постачання та відведення. Під силою водяного напору генератор крутитиметься, створюючи енергію, яка буде накопичуватись в акумуляторі. Таким чином забезпечуватиметься освітлення світлодіодних ламп, що мають бути під’єднані до акумулятора. 

Для економічного регулювання потоку води, пропонує використати ідею фонтана Герона, де підйом води забезпечується без насоса. 

 Дуже цікавою є ще одна ідея Михайла – перетворення механічної енергії в електричну. Для цього юний дослідник пропонує облаштувати дитячі майданчики – каруселі, гойдалки – магнітом, а до нього прилаштувати мідні котушки. Під час обертів і гойдання, створюватиметься енергія, яка за допомогою магнітної індукції переросте в електричну. Хлопець впевнений, що, реалізувавши цю ідею, можна виробляти велику кількість електричної енергії.

Надзвичайні таланти ростить наша земля. Дорослим є чому повчитися і є що взяти від таких прекрасних дітей. Доки у них горять очі від того, що вони створюють, доти не згасне впевненість у щасливе майбутнє!

Latest Posts