Понеділок, 27 Червня, 2022

Як на вулицях Житомира з’явився тролейбус

Трамвай і тролейбус, окрім принципу роботи, мають ще одну спільну рису – спершу вони задумувалися як вантажний транспорт, а потім ставали пасажирським. Але тролейбус не став одразу таким же популярним, як трамвай. Те, що було прообразом тролейбуса, пройшло тридцятирічну еволюцію перш ніж перетворилося на повноцінний міський громадський транспорт. Винахідники тролейбуса – брати Сіменс, один з яких, Вільгельм, представив винахід у Великобританії 1881 року. Наступного року Варнер Семенс ініціював побудову 540-метрової лінії в передмісті Берліна. Уже постійна вантажна тролейбусна лінія споруджена 1888 року в Саксонії – регіону, а раніше окремої держави, Німеччини. З того часу цей транспорт почав розбудовуватися по світу. Далі на zhytomyr-future.

На теренах України тролейбус міг з’явитися 1909 (у Львові) та 1914 року (в Києві), але через різні причини будівництво не відбулося. Відкриття тролейбусного руху в Україні почалося запуском київського тролейбусу 1935 року, того ж року запущено тролейбусобудівництво на Київському трамвайному заводі ім. Домбеля.

Початок тролейбусного руху в Житомирі

В нашому місті цей вид транспорт з’явився 1962 року. Як ми бачимо, до появи тролейбусу в Житомирі пройшло 80 років після появи цього транспорту в світі. Перша трамвайна лінія Вокзал-площа Перемоги була відкрита на 1 травня. На той час тролейбусного депо в місті не було. Як свідчать очевидці, ремонтні роботи проходили на площі Перемоги, на місці сучасного готелю “Житомир” – там була ремонтна яма і кузня. Ускладнювало роботу і відсутність необхідного обладнання – самі тролейбуси доводилося витягувати на ремонтну яму вручну. Спершу на маршруті працювало 5 машин (три з них були віддані з Москви, два – закуплені нові). Потім житомиряни отримали вживані чеські та київські транспорти. Переправляли тролейбуси тягачами, якщо відстань була невеликою (наприклад, від Одеси до Житомира), чи залізницею.

Сучасний тролейбусний Житомир: виклики і досягнення

Житомир має найбільшу концентрацію тролейбусів на душу населення серед міст подібної чисельності населення. 2018 року відбувалася перебудова зупинок – частково це фінансувалася приватним бізнесом, який розглядав зупинки як площу для реклами продукції. Більшість машин тролейбусного парку експлуатуються два-три десятки років. Така техніка вимагає постійного ремонту, який транспортники ремонтують власноруч. Житомир – одне з перших міст, яке ввело в обіг електронний квиток. 2018 року значно оновлено тролейбусний парк – придбали продукцію “МАЗ”. Ці машини мають кондиціонер, камери відеоспостереження і термінали для електронної оплати. Для посилення і оновлення парку використовують і вживані відремонтовані європейські тролейбуси. Того ж року відкрили нічні короткі маршрути – з центру в мікрорайони.

Аби відповідати на виклики місто вивчає досвід європейських і українських міст, зокрема, Вінниці.

Чисельне населення Житомира заслуговує на покращення умов пересування. Міські структури прагнуть покращити транспортну інфраструктуру, хоча і виникають численні проблеми.

Latest Posts