П’ятниця, 26 Квітня, 2024

Житомирські перевізники вимагають підвищення вартості проїзду

8 грудня Аркадій Савіцький – місцевий перевізник з найбільшою кількістю маршрутів повідомив про бажання підняти оплату за проїзд до 14 грн за одну людину.

За його словами, піднялася вартість палива (дизельне на 13%, метан – 184%, пропан – 51%) шин (70%), зменшилася кількість пасажирів, а компенсація за пільговиків, яких у 2020 році було перевезено понад 2 млн, відсутня. Також скаржиться на витрати за валідатори.

Процедура підвищення вартості проїзду

Згідно з проєктом регуляторного акту “Про затвердження вартості проїзду в громадському транспорті Житомирської міської ОТГ” з 10 січня наступного року заплановано, що ціна квитка сягатиме десяти гривень, у разі оплати готівкою чи банківською карткою, та 8 грн, у разі оплати карткою житомирянина чи транспортною карткою.

Проте перевізник вважає, що вартість має становити більше, а саме: 10 гривень при оплаті карткою та 14 гривень готівкою.

Заступник Житомирського міського голови Олександр Шевчук стверджує, що міська рада вимушена йти на перемовини з приватним перевізником через розуміння даної проблематики.

Оприлюднити розрахунки перевезень та витрат на них планується на громадських слуханнях наприкінці грудня 2021 року.

Також готується проєкт рішення про підняття тарифу у 2 етапи: 1-й в січні та 2-й в липні-серпні 2022 року.

Проте остаточну відповідь нададуть після громадських слухань. Олександр Шевчук повідомив, що проєкт рішення виконкому вже пройшов усі регулярні процедури, проте його додатково зможуть змінювати, якщо у мешканців Житомира виникнуть певні пропозиції або заперечення.

Окрім того, Олександр Шевчук заявив про готовність створення робочої групи, завдяки якій можна перевірити та продемонструвати громадянам, з якими витратами щоденно стикаються перевізники.

Представлені вище суми не є остаточними та вони виноситимуться на громадські обговорення, тому що тарифи можуть збільшитися.

Житомирський транспорт став збитковим

Через подорожчання палива, автозапчастин для транспорту та електроносіїв, він став збитковим. Наприклад, одна маршрутка, що стабільно їздить протягом дня, потребує переплачувати за неї близько тисячі гривень.

Багато транспорту вже потрібно міняти, зокрема “ГАЗелі Рути”, які повністю функціонують або на метані, або на пропані. Проте це не так просто: заміна передбачає запуск мережі нових низькополих автобусів. А таке рішення можливе лише за підвищення вартості проїзду. Йдеться не про закупівлю новеньких автобусів — вони вже є. Проте при запуску мережі, транспорт навіть не покриватиме вартість своєї заправки. Їздять такі автобуси на газі або дизельному паливі.

Влітку дефіцит перекривали за допомогою нерегулярних перевезень, проте наразі така можливість зникла, зважаючи на карантин та подорожчання дизельного палива й газу. Прибуток зараз зменшився у декілька разів.

Нагадаємо, що у серпні 2020  року вже говорили про підвищення проїзду, проте акцентували – вартість при оплаті транспортною карткою або карткою житомирянина залишиться без змін.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.