Субота, 20 Квітня, 2024

Якою буде вулиця Лятошинського в Житомирі після реконструкції: результати опитування

Наприкінці вересня, в рамках Європейського тижня мобільності у Житомирі, на вулиці Лятошинського проводили опитування містян стосовно концепції реконструкції вулиці у майбутньому. Окрім того, упродовж вересня та жовтня 2021 року було організовано онлайн-опитування житомирян щодо їх ставлення до розвитку велоінфраструктури вулиці та облаштування пішохідної зони. Більше на сайті zhytomyr-future.com.ua.

Концепція, яку презентували 25 вересня передбачає збереження зелених насаджень та ремонт проїзної частини з тротуарами. При цьому дорога з двома смугами руху повинна передбачати простір для паркування, як вздовж вулиці, так і біля майбутнього ТЦ. Окрім того, біля гімназії № 23 планували облаштувати велодоріжку з двома смугами руху, а на розі вулиць Лятошинського–Михайлівська – розворотне кільце для автомобілів.

Опитування

У онлайн-опитуванні громадської думки щодо реконструкції та зонування вул. Лятошинського в Житомирі взяли участь 648 людей. Майже 60% опитаних це молодь – від 14 до 35 років, ще майже 40% люди середнього віку – від 35 до 60 років. Вулицю Лятошинського житомиряни використовують переважно для дозвілля та прогулянок (69,3%), ще 36,4% користуються нею як дорогою на навчання та додому, на роботу та закупки тощо. Окрім того, 16,2% мешканців мають безпосереднє відношення до вулиці, адже на Лятошинського знаходяться їх місце проживання, роботи або навчання.

Очікування від реконструкції

56,3% опитаних вважають, що вулиця Лятошинського має бути повністю пішохідною. Ще 24,4% думають, що доцільно було б облаштувати пішохідну зону лише у вихідні або святкові дні, а 17,3% хочуть залишити вулицю без змін, але оновити покриття дороги та тротуарів.

Зонування

В опитуванні про зонування вулиці можна було обрати декілька варіантів відповіді, відповідно понад 70% мешканців хочуть аби, при реконструкції вулиці, облаштували більше зелених зон. 59,7% вважають за потрібне розширити простір для пішоходів, а 47,4% потребують вуличних меблів для короткого відпочинку. Встановлення стоянки для автомобілів бажають лише 27% опитаних, тоді як облаштування велосипедних доріжок та велосмуг – 44%. Проте ще 34% житомирян взагалі не вважають за потрібне змінювати функціональне призначення вулиці, окрім ремонту покриття дороги та тротуарів.

Велоінфраструктура

За умови підтримки розвитку велоінфраструктури, вулиця виглядатиме таким чином:

  • за варіант у якому пріоритет надається пішохідному, далі велосипедному та автомобільному руху за залишковим принципом проголосували 40,9% житомирян;
  • за вулицю спільного безбар’єрного простору для автомобілів, велосипедів та пішоходів проголосували 27,5%;
  • ще 17,9% хочуть бачити вулицю з тротуарами для спільного використання, як пішохідного, так і велосипедного;
  • відповідно 8,5% – вулицю з дорогою для спільного використання, як велосипедів, так і автомобілів.

Паркування

26% опитаних хочуть повністю заборонити паркування автомобілів на вулиці Лятошинського. Ще 17,9% вважають за потрібне дозволити короткочасну стоянку лише для підвезення учнів до школи, як і 16,5%, які хочуть дозволити паркування лише для мешканців будинків, які розташовані поруч. Водночас інші 16,5% хочуть покращити умови паркування – зробити його доступнішим для автомобілів. Разом з тим, 13,4% перенесли б стоянку на вул. Небесної Сотні тощо, а 7,9% зробити б її платною.

За результатами опитування, постає задача реконструювати вулицю Лятошинського під пішохідну зону з велодоріжками, але таким чином, щоб мешканці прилеглих будинків, могли доїхати додому, а батьки – довезти дітей до гімназії № 23. Реконструкція Лятошинського паралельно здійснюватиметься з реконструкцією вулиці Небесної сотні та Житнього базару, який у майбутньому перетвориться на ринок європейського зразка з фудкортами тощо.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.