Четвер, 9 Грудня, 2021

Житомирські заклади харчування почали перевіряти на дотримання заходів проти ковіду

19 жовтня під час позачергового засідання комісії з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій міської ради було ухвалено рішення запровадити додаткові карантинні обмеження, які повинні були стартувати з 23 жовтня. Передусім вони стосувалися закладів харчування, магазинів, торговельних центрів та салонів краси – усім працівникам цих сфер необхідно мати сертифікати про вакцинацію від коронавірусу, а відвідувачі мають весь час перебувати у масках. Але 21 жовтня було прийняло рішення відтермінувати нововведення – у бізнесу з’явився час до 26 жовтня, головна причина – щоб увесь персонал встиг зробити щеплення. Проте вже після повідомлення мера Житомира Сергія Сухомлина про додаткові дні стало відомо, що у місті почали перевіряти заклади на дотримання протиепідемічних норм. Більше на сайті zhytomyr-future.com.ua.

До процедури долучилися представники правоохоронних органів та працівники Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. За недотримання норм заклади можуть оштрафувати на суми від 17 до 34 тисяч гривень. 

Що можна вважати порушенням?

До переліку речей, за які заклад можуть штрафувати на великі суми потрапили доволі елементарні позиції: 

  • Відсутність розмітки соціальної дистанції та написів про максимально можливу кількість людей у приміщенні; 
  • У відвідувачів немає доступу до засобів дезінфекції; 
  • Персонал не користується одноразовими серветками, антисептиками, рідким милом; • Відсутній термометр або його дезінфекція не проводиться; 
  • Немає контейнера для зберігання засобів індивідуального захисту; 
  • Температурний скринінг працівників не проводиться або дані щодо цього не вносяться до журналу; 

Крім цього, бажано, щоб у закладі був доступ до використання безконтактних засобів – меню у вигляді додатку, QR-коду або вивіски, що знаходиться в приміщенні чи при вході. Розміщувати відвідувачів належить згідно з вимогами, що були встановлені Кабінетом Міністрів України. У закладі повинно бути приладдя для механізованого миття посуду (наприклад, посудомийна машина). Це необхідно для здійснення видачі замовлень у багаторазових посудинах. Використання одноразового посуду з картону або паперу дозволяється, а столові (столове) наряддя та додатки до напоїв (наприклад, палички, мішалки, трубочки, цукор, ложечки) повинні знаходитися в індивідуальному пакуванню. У закладах харчування регулярно необхідно проводити вологе прибирання, особливо часто – у місцях найбільшого скупчення людей. Персонал повинен бути проінструктований щодо вакцинації, профілактичних заходів, правил гігієни рук тощо.

Обов’язки відвідувачів

Усі відвідувачі повинні дотримуватися соціальної дистанції – не менше 2 м і знаходитися у масах або респіраторах (окрім процесу вживання їжі та напоїв). Якщо у закладі проводиться температурний скринінг відвідувачів безконтактним методом та у людини було зафіксовано її підвищення – понад 37,2 ° C або вона має ознаки хвороби (кашель, нежить), до закладу такого клієнта допустити не можуть.

Latest Posts