Понеділок, 7 Жовтня, 2024

Історія залізничного вокзалу Житомира

Подорожі розпочинаються з залізничного вокзалу. Кожне місто має свою історію, Житомирська залізниця не виняток. Детальніше про історію створення відомого всім житомирянам місця розповість Житомир Майбутнього.

Житомир-Бердичів

28 грудня 1895 року за офіційними даними, розпочалася історія Житомирської залізниці. Саме того дня товарний потяг рушив лінією «Житомир-Бердичів». За іншою версією, місцевий залізничний вокзал розпочав свою історію 11 липня 1896 року. Тоді ж і збудували перше дерев’яне приміщення. Конкурентам, котрі на той час активно займалися транспортним сполученням між трьома територіальними точками: Житомиром, Києвом та Бердичівом це не сподобалося. Залізничне сполучення стало реальною загрозою їх бізнесу.

Газети тих часів регулярно освітлювали ситуацію, уважні користувачі можуть знайти свідоцтва щодо умисного ушкодження будівництва. Вночі відкручували гайки, відбувалися справжні диверсії, навіть розбирали колії.

Плітки

Через подібні випадки, в народі ходили чутки про те, що «чорти рейки відкручують, а під Бердичівським мостом весілля гуляють». Люди дійсно вірили, що наприкінці поїздки їх чекає горе. Цікаво, що перших пасажирів залізниці вважали дійсно екстремалами, котрі не бояться за своє життя.

Робота потягів

Вони були повільними, середня швидкість, котру розвивали потяги не перевищувала 19,2 км/год. Тобто, це швидкість велосипедиста. За всю історію існування залізниці, була лише одна невелика аварія і все.

Планувалася вузьколінійна залізнична лінія, це мали б бути переважно вантажні потяги. Їх першочерговою задачею мала б бути доставка товарів лісової, цукрової промисловості. В 1893 році створено «Товариство під’їзних шляхів» (обслуговування, будівничі роботи були неймовірно дорогими), котре стежило за будівництвом, просувало ідею серед містян залізничного сполучення.

Щоб заохотити житомирян до нового виду транспорту, керівництво йшло на поступки. Так, від кабіни машиніста до пасажирського відділення протягнули мотузок. Коли пасажиру та де захочеться зійти, достатньо було просто потягнути за мотузок.

Згодом, побудували ширококолійну залізницю, а даний вид транспорту все ж завоював прихильність не тільки серед вантажоперевізників, але й серед пасажирів.

Видатні пасажири

Варто додати, що чимало видатних постатей відвідали Житомирську залізницю. Першим серед них став перший Президент України М. Грушевський. В 1920 році на пероні стояв Троцький, адже саме в Житомирі проживала його двоюрідна сестра, котру він часто навідував.

У «Записках комівояжера» є згадки про залізницю нашого міста. Автор – письменник Шолом Алейхем передав враження від побаченого на папір.

Житомирська залізниця вплинула на розвиток міста. Завдяки їй, місто пришвидшило розвиток. Спочатку побудували в 1913 році дорогу Житомир-Бердичів, далі Житомир-Коростень (1914 р.). Наступним кроком стала побудова нової, кам’яної будівлі вокзалу. В 1971 році будівлю розширили, провели роботи по реконструкції, добудували другий поверх. В такому вигляді будівля і знаходиться, вітає містян, гостей Житомира, заворожуючи багатою історією.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.